Skip to content

Schrijf je in voor het laatste neuro-nieuws.

Inschrijven

Kennisbank

Offerte maken met AI

AI is een blijvertje. Ons brein vindt het allemaal nog wat spannend. Zet die denkfouten opzij en er gaat een wereld een toepassingsmogelijkheden open. We zetten er 3 op een rij, direct toepasbaar in jullie offerteproces.

Lees meer
5 tips voor de indexeringsbrief

Aan het einde van het jaar de prijzen verhogen? Lees de 5 tips en kijk nog eens kritisch naar de brief die jullie sturen.

Lees meer
Indexeringsbrief: de psychologie

Hoppa, weer 5% erbij volgend jaar, of misschien wel meer. Bedrijven sturen verrassend vaak een brief om de jaarlijkse tariefverhoging te communiceren. Zowel de inhoud als tone of voice zijn niet zo slim gekozen in de gemiddelde brief. Ze gaan voorbij aan de logica dat mensen nauwelijks logische regels volgen bij het lezen van dit soort ‘vervelende mededelingen’.

Lees meer
Goede offerte maken: common ground

Onbewust vinden we mensen met wie we raakvlakken hebben aardiger. Doe je voordeel met dit neuroprincipe in jullie offertes.

Lees meer
Hoe maak je een offerte met opties?

Met de juiste, slimme offerteopbouw verleid je de klant om makkelijker te kiezen voor jullie dienst. Het geheim? Opties bieden. Laat je inspireren door de technieken en tips.

Lees meer
Hoe nuttig is een voorbeeld offerte?

En voorbeeldofferte gebruiken is slim; het bespaart tijd en je hoeft het wiel niet opnieuw uit te vinden. Je kunt 80% standaardiseren, de overige 20% van de offertetekst wil je zelf schrijven voor maximale winkans.

Lees meer
Schrijfstijl: de psychologie

Wollige taal leest minder lekker, dat is bekend. We zien dit vaak als ‘zakelijk schrijven’, maar dit heeft grote nadelen voor de winkans van je offerte. Verdiep je in de psychologie achter schrijfstijl en leer hoe je het wel slim aanpakt.

Lees meer
Unique buying reasons in je offerte

Ben je in de offerteopbouw aanbeland bij het hoofdstuk met jullie dienstverlening? Focus dan op de ‘gaten’, ofwel de unique buying reasons.

Lees meer
Offerte maken: 10 neurotechnieken

Je hebt de winkans van offertes zelf in de hand als je de psychologie achter het maken van een offerte begrijpt. We delen onze top-10 neurotechnieken met je.

Lees meer
5 tips voor afwijzen offerte

Behalve dat je zelf regelmatig een offerte moet maken, ontvang je ze ook. Heb je besloten dat je die offerte gaat afwijzen? Lees hoe je het (niet) slim aanpakt en waarom dat belangrijk is.

Lees meer
3 redenen voor afwijzen offerte

Een goede offerte maken vraagt denkwerk en dus tijd. Je wilt de kans dat de klant die offerte gaat afwijzen dus zo klein mogelijk maken. Dit is de top-3 redenen waarom klanten offertes afwijzen.

Lees meer
Digitaal ondertekenen offerte

De winkans en de efficiency van jullie offerteproces verhogen? Daarvoor is offertesoftware cruciaal. Met deze 5 stappen werk je toe naar een optimaal proces waarmee je van elke offerte een opdracht maakt.

Lees meer
Nadelen offerte maken in Word

Maken jullie nog offertes in Word? We inspireren je graag tot een nieuwe kijk op het nut hiervan, en doen uit de doeken hoe het slimmer kan.

Lees meer
Criteria begeleidend schrijven

Een begeleidende brief hoort bij je offerte. Maar wat zet je erin? Met deze 3 criteria trigger je ook met de offertebrief de onbewuste besluitvorming van de klant.

Lees meer
De perfecte afsluiting voor offerte

Door de afsluiting gaan de meeste offertes als een nachtkaars uit, terwijl je er veel meer uit kunt halen. Check of jullie afsluiting voldoet aan de 3 criteria.

Lees meer
Nut van referenties in je offerte

Waarom werkt een referentie in een offerte zo goed, en welke plek geef je ze? Duik in de psychologie van offertes en referenties.

Lees meer
Aanbesteding winnen: 3 neurotips

Voldoen aan de vraag is niet genoeg als je een aanbesteding wilt winnen. Met deze 3 neurotips vergroot je je winkansen.

Lees meer
Inschrijven op een aanbesteding

Een aanbesteding kost veel tijd. Zorg dus dat je in de race blijft en dat je de basics op orde hebt.

Lees meer
3 tips voor opvolgen offerte

Afwachten tot de klant jou belt dat hij de offerte heeft gelezen voelt misschien veilig, maar is ook niet slim. Verdiep je in de tips voor mindset, timing en inhoud voor het opvolgen van je offerte.

Lees meer
5 tips voor de prijs in je offerte

Slimme offertes scheppen een gevoel van waarde, en daar mag best een prijskaartje aan hangen. Laat je inspireren door onze 5 neurotips voor een overtuigende prijspagina.

Lees meer
Schrijfstijl: zakelijk of creatief?

Schrijven jullie nog offertes in zakelijke, misschien zelfs wat wollige taal? Ontdekt welke nadelen dit heeft en hoe je het creatiever aanpakt.

Lees meer
Offerte maken met koopmotieven

De klantvraag is een onmisbaar onderdeel in een winnende offerte. Ontdek wat het verschil is tussen een platte vraag en koopmotieven en hoe je die pakkend opschrijft.

Lees meer
Tips voor inleiding offerte

De openingszin van je offerte moet meteen raak zijn. Met ‘Naar aanleiding van’ raak je weinig. Verdiep je in de winnende opbouw voor een inleiding  waarmee je positief opvalt.

Lees meer
Wat is een offerte eigenlijk?

Is het document dat je stuurt eigenlijk wel een ‘echte offerte’? Leer alles over het verschil tussen een prijsopgave, bevestiging en offerte. En leer met welke offertevorm je de klant het beste overtuigt.

Lees meer
5 stappen na offerteaanvraag

Hoe pak je de stappen na de offerteaanvraag slim aan? We zetten het voor je op een rij met deze 5 gouden regels.

Lees meer
Saskia Kerkof zittend op bank met gekruiste armen
Psychologie van het verkoopgesprek

Zonder goed verkoopgesprek geen winnende offerte. Lees de tips voor opbouw van je gesprek, leer welke vragen je (niet) wilt stellen en hoe je aanstuurt op vervolgstappen.

Lees meer
Tips voor het offerte voorblad

Verdiep je in de psychologie achter die eerste pagina van je offerte en benut kansen die bijna elk bedrijf over het hoofd ziet.

Lees meer