als web­ontwikkelaar zoek je een goed offerte­voorbeeld online

Voorbeeld offerte > Offerte voorbeeld webontwikkelaar

Je bent web­ontwikkelaar en dus de hele dag online bezig. Logisch dat je daar ook zoekt naar een offertevoorbeeld. Alleen: als jij ze online vindt, dan geldt dat voor je collega-webontwikkelaar waarschijnlijk ook. Daarmee maak je met een offertevoorbeeld van internet dus weinig kans je positief te onderscheiden. Wil je als webontwikkelaar echt opvallen, pas dan onze tips eens toe.

laat zien hoeveel je doet

Nog even een extra landingspagina aanmaken, dat contactformulier verder automatiseren of een paar stockfoto’s voor de klant uitzoeken … Webontwikkelaars weten als geen ander dat er veel, relatief kleine activiteiten komen kijken bij hun werk. Vaak sturen ze voor al deze losse ‘kwartiertjes’ geen aparte facturen. Dat is een mooie service! Alleen in het gemiddelde offertevoorbeeld dat wij onder ogen krijgen, zien we het niet terug. Maak in je offerte bij de kostenparagraaf dus een opsomming van wat je allemaal wel (en niet) doet voor de klant. Daarmee wordt het bedrag dat de klant betaalt voor hem ineens een stuk logischer.

geef de klant iets te kiezen

Klanten hebben graag iets te kiezen. Speel daarop in als webbouwer als je een voorstelt doet voor de mogelijkheden en bied drie opties. Een basic WordPress website als ‘instapmodel’, een uitgebreidere website met meer functionaliteiten en een ‘Rolls Royce’ met alle toeters en bellen. Onderzoek wijst uit dat mensen bij drie keuzes ten eerste makkelijker ‘ja’ zeggen tegen een offerte. Daarnaast blijkt dat ze meestal de middelste optie kiezen. Houd daar dus rekening mee in je offerte.

kies een schrijfstijl die past bij je imago

Bij een webontwikkelaar denken de meeste klanten in termen als hip, snel en eigentijds. Zorg dat je offerte daarmee in lijn ligt en pas je schrijfstijl erop aan. Wij zien nog te vaak een voorbeeldofferte die bol staat van de wollige taal en onpersoonlijke formuleringen en die warrig is opgebouwd. Dat belooft de klant weinig goeds voor wat hij mag verwachten van zijn webontwikkelaar en het werk dat hij levert. Zorg dus dat je schrijfstijl net zo eigentijds is als jijzelf of jullie bureau. Uiteraard zonder door te slaan naar Jip-en-Janneke. Zakelijk en persoonlijk gaan prima samen in een offerte.

Vergeet de vormgeving niet

De meeste webontwikkelaars doen niet alleen het backend maar ook frontend development. Je hebt kortom verstand van vormgeving, of daar op zijn minst een visie op. Klanten verwachten dat ook van je. Zorg dat je offerte een goede eerste indruk geeft van wat de klant op dit punt van je mag verwachten. Besteed dus aandacht aan de vormgeving en maak er iets meer van dat een standaard Worddocument. Die voorbeeldofferte die jouw concurrenten online vinden, bevat weinig extra’s qua vormgeving terwijl jij daar als webontwikkelaar juist het verschil mee maakt.

Het lijkt een klein stapje: van creatieve marketing naar het schrijven van winnende offertes. Juist daarom was het een openbaring om te zien dat er nog zo ongelooflijk veel munitie klaarligt waarmee je een offerte naar een hoger niveau kunt schieten. Je hoeft het eigenlijk alleen maar op te schrijven.
Ik wou dat ik deze workshop Winnende Offertes Schrijven jaren geleden al had gedaan.
Metéén inschrijven op www.offertes.win dus. Je mist gegarandeerd regelmatig kansen als je deze eenmalige workshop niet bijwoont!

Anton Theunissen

Marketing en wordpress , wordpressloket.nl

webontwikkelaar en op zoek naar een goed offertevoorbeeld?

Zorg dan dat je een goed offertetemplate hebt dat past bij jouw branche.
Share This