Consultancy

Succesvol offerte­traject

Wij doen alleen opdrachten waarmee we strategische meerwaarde leveren. Dat kan met een training, maar soms is er meer nodig. Het maken van de offerte is één schakel in een succesvol offertetraject. Wil je zeker weten dat je het juiste aanpakt? Neem het hele offertetraject dan kritisch onder de loep. Daarna weet je zeker dat de geïnvesteerde tijd en geld leiden tot succes. 

In drie stappen naar offertes die scoren

Wij helpen je uit te zoomen en het hele offertetraject te stroomlijnen. Dat doen we in drie stappen:

  1. Analyse van het offertetraject van A tot Z

We toetsen alle fasen van het offertetraject op succeskans: 

Meer leads

Betere leads

Sterkere conversie

Hogere prijs

Nieuwe opdrachten

Relaties bouwen

Keuzes maken

KLANt­behoefte snappen

Offerte maken

Opdracht scoren

Beloftes waarmaken

  • Hoe bouwen jullie aan relaties en leads? Klopt jullie pitch? Is de online marketing een geoliede machine? Investeren jullie in offline netwerken? Hoe ga je om met RFP’s en tenders? Hebben jullie een CRM systeem (en op orde)?
  • Durven jullie de juiste keuzes te maken? Hoe bepaal je achter welke lead je wel en niet aan gaat? Hoeveel tijd investeer je in welk type klanten? Hoe zorg je dat je de beslisser aan tafel krijgt?
  • Hoe bereiden jullie je acquisitiegesprekken voor? En hoe gaan die gesprekken zelf? Hoe volg je ze op, en wat leg je vast?
  • Hoe is de kwaliteit van offertes? Is er een duidelijke link met het acquisitiegesprek? Trigger je alle neuroprincipes die de klant onbewust helpen om te beslissen? Wie schrijft de offerte, en is dit de juiste persoon voor die baan?
  • Hoe komen jullie van de offerte naar een opdracht? Hoe volg je de offerte op? Hoe ga je om met bezwaren? Hoe onderhandelen jullie, en hoe ziet het ondertekenen eruit?

En ook: beloftes waarmaken met klantcommunicatie

Hoe zorg je dat de voordeur open staat en de achterdeur dicht blijft? Als de klant eenmaal binnen is, moet je de beloftes uit je offerte waarmaken. Daarom analyseren we ook de klantcommunicatie. We werken hiervoor samen met onze partner Client Matters.

  1. Advies waar(mee) te beginnen

Je ontvangt een bondig, leesbaar verslag van onze analyse. Daarin lees je wat goed gaat, waar kansen om nog beter te scoren liggen en in welke volgorde we aanraden aan de slag te gaan.

  1. Praktische hulp bij vergroten succes rate

Wij geloven niet in rapporten schrijven voor de bureaula. Daarom helpen we opdrachtgevers ook om het offertetraject te optimaliseren. We voeren als je wilt dus onze eigen aanbevelingen uit, of helpen jou om dit te doen. Offerteteksten schrijven, online marketingfunnels inrichten, trainingen geven, CRM-systeem optuigen … We hebben gespecialiseerde partners voor elke fase van jouw offertetraject. 

Plan een afspraak voor een vrijblijvend adviesgesprek

Share This