een accountant heeft geen offertevoorbeeld nodig

[wpseo_breadcrumb]

Jaarrekening samenstellen of controleren. Belastingaangiftes doen. Adviesuren voor andere diensten. De dienstverlening van een accountant is overzichtelijk en een voorbeeldofferte is online snel gevonden. Zou je denken. Maar iedere ondernemer (tenzij startend) hééft al een accountant. Dus hoe overtuig je dan met de offerte dat hij juist bij jouw kantoor moet zijn? Door die voorbeeldofferte aan de kant te schuiven en er maatwerk van te maken. We helpen je graag op weg.

geef de klant iets te kiezen

Klanten hebben graag iets te kiezen. Dat komt goed uit, want de meeste accountantskantoren werken inmiddels met vaste pakketten voor hun dienstverlening. Zorg dat je in ieder geval drie opties aan te bieden hebt, oplopend in aantal diensten en prijs. Onderzoek wijst uit dat mensen bij drie keuzes ten eerste makkelijker ‘ja’ zeggen tegen een offerte. Daarnaast blijkt dat ze meestal de middelste optie kiezen. Houd daar dus rekening mee in je offerte.

neem bezorgdheid over meerwerk weg

Het kan goed zijn dat klanten zich zorgen maken of hun accountant niet voor iedere korte vraag, mail of telefoontje de spreekwoordelijke meter aan zet. Ze zijn kortom bang voor verborgen of extra kosten. Het gemiddelde offertevoorbeeld voor accountants dat online te vinden is, houdt hier geen rekening mee. Een gemiste kans, want klanten waarderen het als je transparant bent over kosten en meerwerk. Neem dus een alinea op in de kostenparagraaf van de offerte waarin je duidelijk aangeeft hoe je daar mee omgaat.

‘Voor uw succesvolle groei’ is ons motto, maar het had net zo goed het motto van WOS kunnen zijn. We werken al jaren met het offertetemplate dat ze voor ons ontwikkelden. Een aanrader! Wij spreken al sinds 2012 wat wij noemen ‘Saskia-taal’ en dat werkt echt om positief op te vallen in onze markt.

Jos Felix

Directeur, Felix MKB Accountants

vertel waarom ze jullie moeten hebben  

Accountants- en administratiekantoren zijn bijna letterlijk op iedere hoek te vinden. Waarom moet de klant juist bij jouw kantoor zijn? Als je een voorbeeldofferte van internet haalt, geef je geen antwoord op die belangrijke vraag. Voeg dus sowieso een alinea toe waarin de klant leest wat typisch is voor jullie werkwijze als accountant en wat de meerwaarde hiervan is voor de klant. Mooie bijvangst is dat het jullie kantoor weer op scherp zet om eens goed over die vraag na te denken, als dat nog niet gebeurd is.

voorkom een stoffige uitstraling

Een accountant zie je niet vaak in spijkerbroek en op gympen rondlopen. Een bepaalde mate van zakelijkheid is prima, ook voor de offerte. Alleen: de online voorbeeldofferte voor een accountant is vaak het andere uiterste. Ze staan vol met wollige taal en standaardzinnen en hebben een wat stoffige uitstraling. Jammer, want de meeste kantoren waarvoor wij werken hebben juist een moderne werkwijze en hun mensen praten duidelijke taal. Zorg dus dat de toon en schrijfstijl van de offerte past bij de uitstraling van jouw kantoor. Lees hiervoor onze tips om de standaard voorbeeldofferte persoonlijker te maken.

Het offerte template dat we lieten ontwikkelen bespaart ons enorm veel tijd bij het maken van offertes. Bovendien zijn de opbouw en tekst nu veel klantgerichter. Die eenmalige investering in dat template had ik er binnen een week uit!

Peter de Lange

Directeur, Groot & De Lange Administratiekantoor

accountant en op zoek naar een offertevoorbeeld?

Laat ons een offertetemplate ontwikkelen dat zakelijk, professioneel én overtuigend is.

Daarmee heb je altijd een goede basis en bespaar je tijd. 

Share This