Concurrentie ver achter je laten? Leer de top-5 neuroprincipes 

Stel je eens voor: hoe zou het zijn als je offertes kunt schrijven waar die van de concurrent niet eens bij in de buurt komen qua niveau? Hoe is het om in minder tijd meer offertes te winnen? Offertes schrijven is maatwerk. Voor elke klant doe je het toch net weer even anders, en dat kost tijd. Je wilt dus dat de tijd die je investeert, ook nieuwe opdrachten oplevert. Je leert precies hoe je dat doet tijdens onze training.

Heeft het zin voor jou om de offertetraining te volgen?

Herken jij jezelf in een of meer van de volgende punten? Dan reserveren we graag een stoel voor jou in onze training:

  • Je wilt de conversie (winkans) van jouw offertes verhogen.
  • Je besteedt (te)veel tijd aan het schrijven van offertes.
  • Je bent benieuwd hoe jouw offerte nog beter kan.
  • Je wilt een kritische blik van buiten op jouw offertes.
  • Je wilt jouw vaste template zelf aanscherpen.
  • Je wilt de klant echt de beste oplossing bieden voor zijn probleem.
  • Je bent bereid tijd te steken in het schrijven van een winnende offerte.
  • Je maakt maatwerk van je offerte en werkt dus niet alleen met standaardteksten.
  • Je schrijft jouw offertes zelf of je stuurt mensen aan die offertes schrijven.
  • Je wilt leren en inspiratie opdoen van medecursisten.

Wanneer heeft het géén zin om de training te volgen?

Soms verkopen we ‘nee’ als iemand zich inschrijft. Niet omdat we weten dat het principe van schaarste aantrekkelijk maakt. Wel omdat het in de volgende gevallen weinig zin heeft om de training te volgen:

  • Je hebt al 100% conversie op jouw offertes.
  • Je twijfelt nog of het wel nodig is om jouw offerte te verbeteren. In dat geval kun je ons beter jouw offerte laten nakijken.
  • Je hebt weinig tijd of bent niet bereid om na de training zelf jouw offertetemplate aan te passen. In dat geval is het voordeliger als je ons een perfect template laat ontwikkelen.
  • Je hebt een hekel aan schrijven en besteedt dat liever uit. Ook hier geldt dat een template ontwikkelen dan een betere keuze is.
  • Je werkt met standaardoffertes en maakt ze niet op maat per klant.
  • Je bent op zoek naar specifieke tips voor tenders/aanbestedingen. In dat geval helpt onze tender specialist je graag persoonlijk verder.

Wat leer je tijdens de offertetraining?

Je leert veel in korte tijd. Je stuurt namelijk vooraf een eigen offerte in die we van A tot Z analyseren. Je hoort waar de kansen liggen en past ze meteen toe. Je loopt dus al na 3,5 uur naar buiten met een deels aangepaste offerte. Dat scheelt alvast weer schrijftijd op een later moment.

Onze trainingen zijn anders dan anders. Je leert namelijk niet zomaar wat praktische schrijftrucs zoals tussenkopjes en korte zinnen. Die zijn ook belangrijk. Maar het echte verschil ga jij maken omdat je leert hoe jouw klant onbewust beslissingen neemt. Met die ‘neuroprincipes’ in je achterhoofd kijk je ineens met hele andere ogen naar jouw offerte. Je neemt er een grote voorsprong mee op al die schrijvers die zich beperken tot de praktische schrijftrucs.

We hebben drie modules waarin je stap voor stap toewerkt naar dé perfecte offerte.

Basistraining offerte schrijven (3,5 uur)

Je leert de 5 belangrijkste neuroprincipes die je simpelweg op orde moet hebben voor een goede offerte:

Principe 1: De klant checkt continue of je écht geïnteresseerd in hem bent.

Hierin zit dé sleutel tot een succesvolle offerte. Je leert hoe je de echte klantvraag slim beschrijft. En hoe je de voordelen van jouw aanpak duidelijk maakt.

Principe 2: De klant raakt in een ja-modus als hij een paar keer ja heeft gedacht.

Je leert welke vaste opbouw en structuur jouw offerte moet hebben om de klant in die ja-modus te brengen. Ook leer je in welke vorm jouw tussenkopjes de klant steeds triggeren.

Principe 3: De klant vindt jou intelligenter als je eenvoudig schrijft.

Dus kijken we naar jouw schrijfstijl. Je ziet de lange zinnen, hulpwerkwoorden, en wollige taal in jouw offerte en buigt het om.

Principe 4: De klant kiest eerder als je hem iets te kiezen geeft.

Met deze bril ga je totaal anders kijken naar hoe je jouw aanbod en ook de kostenparagraaf opbouwt.

Principe 5: De klant onthoudt het eerste en laatste wat hij leest beter.

De inleiding en afsluiting verdienen dus aandacht. Zeker met een slimme afsluiting van je offerte kun je de kans op een vervolgstap flink vergroten.

Verdiepingsmodules

Wil je nadat je de basis op orde hebt gebracht meer? Wil je een offerte die staat als een huis en waar de klant simpelweg geen ‘nee’ tegen kan zeggen? Dan zijn onze verdiepingsmodules misschien iets voor jou. Je leert hierin nog 5 principes voor een winnende offerte. Die gaan steeds een stapje verder en maken jouw offerte steeds unieker ten opzichte van die van de concurrent.

Wat betaal je voor de training?

Je kunt de training op twee manieren volgen:

w

1. Open inschrijving

Je kiest zelf welke datum jou goed uitkomt. Hiervoor betaal je € 395, vrijgesteld van btw. Dit is inclusief:

  • analyse van jouw eigen offerte(s) die je vooraf instuurt
  • voorbeeldalinea’s die je zo in jouw eigen offerte kunt overnemen
  • de presentatie met alle tips en voorbeelden
  • koffie, thee en iets lekkers
  • Neem je laptop mee als je meteen jouw eigen template wilt aanpassen
  • parkeren voor de deur

2. Incompany offertetraining

Vanaf 4 deelnemers is het al voordelig om een incompany training te organiseren van een of meer bijeenkomsten. De training draait dan helemaal om de offertes van jouw eigen organisatie. Bovendien bespaar je reistijd: wij komen naar jullie toe. De kosten hangen af van het aantal deelnemers en de duur van de training. Vraag hiervoor een offerte aan (kun je meteen zien hoe wij onze offertes maken).

Hoe we dat aanpakken

Onze trainingen zijn altijd maatwerk. Reken er dus op dat jouw eigen teksten voorbij komen en dat de oefeningen direct resultaat opleveren voor jouw eigen offerte. Dat bereiken we als volgt:

  • Kies een datum en schrijf je in. Twijfel je of het iets voor jou is? Neem contact met ons op of bereken je rendement met onze calculator.
  • Stuur jouw eigen offerte(s) in.
  • Wij analyseren je offerte en ontwikkelen een programma.
  • Jij volgt de training.

Gemiddeld offertebedrag

Aantal offertes per jaar

Geschatte huidige slaagkans

35%
Geschatte slaagkans na onze hulp

gemiddeld noemen onze klanten 15% stijging
45%

Rendement:

Total:

Total:

Wat levert het jou op?  

  1. Inzicht: binnen 3,5 uur hef je jouw blinde vlek op, zie je waar het beter kan en voer je ook al wijzigingen door.
  2. Inspiratie: concrete voorbeeldzinnen en alinea’s + meer plezier in het schrijven van offertes.
  3. Impact: offertes waarmee je de concurrent ver achter je laat. Jij kunt namelijk straks slim inspelen op het onbewuste beslisproces van jouw klant.

Ervaringen van anderen over onze trainingen

Het leuke aan de workshop is dat je van tevoren een offerte mag insturen ter beoordeling. Natuurlijk stuurde ik die op die ik zelf erg goed vond. Verbazingwekkend welke nuttige verbeter punten er naar voren kwamen na de beoordeling. De workshop “Winnende offertes Schrijven” is een must voor iedereen die op regelmatige basis offertes schrijft, al is het alleen maar om weer met een frisse blik naar je offertes te (laten) kijken.

Herbert Denk

CMS en webapplicaties, E-Line Websolutions

Stel direct een vraag over onze offertetraining

Ja, ik wil leren hoe ik de concurrentie achter me laat