Wij hebben de samenwerking als zeer positief en effectief ervaren. Saskia wist direct onze behoefte in kaart te brengen en die te vertalen naar een pragmatische oplossing. Het resultaat: Een prachtige set van offertetemplates waar de neuroprincipes in verwerkt zijn. Daarnaast is onze salesafdeling getrainf in hoe ze deze principes nog beter toepassen. Kortom: een meer dan geslaagde samenwerking die ik iedereen kan aanbevelen. 

Richard van Hulst

sr. Sales Operations Manager, Exact

Dank voor jullie hulp en bijdrage in de beantwoording (en bij het winnen!) van deze RFP. Het heeft enorm bijgedragen aan leesbaarheid van de stukken maar ook getriggered om vanuit het juiste perspectief te blijven schrijven.

Jeroen Seuntiëns

managing director , McCoy & Partners, SAP consultancy

Wij schreven in op een aanbesteding die we heel graag wilden binnenhalen. Dus dagenlang hard aan gewerkt met ons team. Gelukkig heb ik de kwaliteitsdocumenten toch nog even aan Winnende Offertes Schrijven voorgelegd. Zij gaven in no-time toch nog een behoorlijk aantal geweldige tips. Mede daardoor wonnen we deze aanbesteding en hebben we een grote opdracht binnen gehaald. 

Ronald Simonis

directeur / Hoger Veiligheidskundige, Effect Veiligheid

Van huis uit ben ik neuropsycholoog en weet ik welke cognitieve processen er ten grondslag liggen aan beslissingen. In mijn sales- en adviesgesprekken houd ik daar rekening mee. En wat staat er in mijn offerte richting de klant? Inderdaad, niets van dit alles.

Sinds ik het boek ‘slimmer offertes maken’ las, gaan alleen nog offertes de deur uit waarin de klantvraag centraal staat. En eerlijk gezegd heeft het mijn werk meer inhoud en body gegeven. Het is een behoorlijke uitdaging de klant opnieuw te overtuigen tijdens het maken van een offerte.

Met het team van POSG hebben we inmiddels een leuke, interactieve online sessie gevolgd bij Saskia Kerkhof. Absolute aanrader! Het heeft ons geïnspireerd en aangespoord de offertes nog scherper en beter te krijgen.

Wendy Severs

adviseur arbeidsmobiliteit, POSG

‘Voor uw succesvolle groei’ is ons motto, maar het had net zo goed het motto van WOS kunnen zijn. We werken al jaren met het offertetemplate dat ze voor ons ontwikkelden. Een aanrader! Wij spreken al sinds 2012 wat wij noemen ‘Saskia-taal’ en dat werkt echt om positief op te vallen in onze markt.

Jos Felix

Directeur, Felix MKB Accountants

Ik dacht echt dat onze offerte al heel goed was. En dat vind ik nog steeds, maar die 'offertecheck service' heeft me wel de ogen geopend. Ze gaven hele gerichte feedback en tips, die we allemaal hebben verwerkt. De conversie van onze offertes is dinsdien gestegen van 32% naar 48%. De investering was echt een schijntje vergeleken met wat het ons heeft opgeleverd.

Jeroen Workum

directeur, Hollandlamp

Je kunt niet overal de beste in zijn. Een bestaande klant beoordeelt onze toegevoegde waarde vaak op vakinhoudelijke kennis en consultancy vaardigheden. Voor nieuwe, potentiële klant is de offerte vaak het eerste kennismakingsmoment. Die eerste indruk kun je maar één keer achterlaten.

En schrijven is ook een vak. De leesbaarheid kan door het inschakelen van kundige externe hulp eenvoudig worden verhoogd. Saskia heeft het vermogen om onderwerpen met elkaar te verbinden en dit te vertalen in prettig leesbaar verhaal, waarbij de kern van de boodschap intact blijft. En alles wat bijdraagt om de kans op succes te vergroten – zonder afbreuk te doen aan waar jezelf voor staat – is in mijn ogen pure winst.

Arthur Kreuk

partner / managing consultant SAP Finance, McCoy & Partners

Wij wilden als bedrijf een ‘lievere’ offerte voor onze opdrachtgevers. Daarin zijn we zeker geslaagd bij Winnende Offertes Schrijven. De workshops zijn heel interessant. Ze ontwikkeln ook een offerte template voor ons, het eindresultaat mag er zijn. Op naar meer business!

Lloyd Verheijen

account manager , Routz ICT Dienstverlening

Een goede offerte met een hoge slagingskans maken is niet altijd makkelijk. De training was zeer waardevol en sindsdien schrijf ik mijn offertes compleet anders. Niet alleen zijn ze veel persoonlijker, ze hebben ook een hogere conversie en ik heb meer plezier in het schrijven van offertes.  

Jose Marin

Hoger Veiligheidskundige, Safety Assist

Deze week heb ik mijn eerste offerte ‘nieuwe stijl’ verstuurd. De relatie was gisteren bij mij op gesprek en zij bedankte me voor de ‘leuke’ offerte, ik had goed naar haar geluisterd’. Het was voor het eerst dat ik me bedacht dat offertes ook leuk kunnen zijn. Ik heb het altijd gezien als het venijnige staartje, maar realiseer me nu dat het een verlengstuk is van mijn dienstverlening en mijzelf.

Katja Verheul

registermakelaar, Van den Putten ERA Makelaars/Taxateurs

Dat offertes naar klanten sturen op een slimmere manier kon, wist ik niet. Na het lezen van het boek ‘Slimmer Offertes Maken’ heb ik Saskia Kerkhof een nieuw offerte template laten maken voor een van onze diensten. Dat overtrof mijn verwachtingen. De offerte ziet er totaal anders uit en is meer gericht op het (onder)bewustzijn van de klant. De teksten zijn positief geschreven, komen helder over en zijn prettig leesbaar.

Rob Bader

gecertificeerd arbeidsdeskundige, Caroja Arbeidsadvies

Wij kregen een incompany training Winnende Offertes Schrijven bij ons marketingbureau. De feedback was raak en de tips waren praktisch, en dat alles op een leuke en luchtige manier. We maken onze offertes nu beter op qua inhoud, indeling, overzichtelijkheid en taalgebruik. Daardoor zijn ze een stuk effectiever.  

Wiebe Heeres

marketingstrateeg, Ministry Of Marketing

Een verhaal waar eigenlijk elke ondernemer in welke tak van sport dan ook écht zijn voordeel mee kan doen. Zelfs als je nooit offertes hoeft te maken zijn de dingen toepasbaar die Saskia vertelt. Bijvoorbeeld in je netwerk- of salesgesprekken.

Bij haar geen informatie-overload of tips waar je net niet genoeg mee kunt en waarvoor je eerst iets moet kopen. Het fijne aan haar presentatie is dat ze er een paar dingen uitpikt. Die diept ze vervolgens uit zodat je er meteen iets mee kunt in jouw eigen offertes.  

Inge Schrier

ondernemersnetwerk BNI Hyacint

Een middag praktisch bezig zijn met de opbouw, de ongeschreven regels en de ‘toon’ van een goede offerte, dat is wat je kunt verwachten. Een half jaar verder is het resultaat ernaar: twee recente offertes leidden tot een opdracht, en ik heb zowaar meer lol in het schrijven ervan. Aanrader voor iedereen die zich schriftelijk beter wil uitdrukken!

Frouke Kramer

presentatietrainer, Uitgesproken

Het boek is een spiegel voor iedereen die opdrachten wil binnenhalen. Een ‘must have’ voor wie met sales te maken heeft, ook studenten. 

Lex van Hoogstraten

programmamanager Commerciële Economie (deeltijd), Hogeschool van Amsterdam

Onder het motto 'je kan het beter aan de expert overlaten' was ik niet geïnteresseerd in de workshop. In plaats daarvan ontwikkelden ze voor ons een offerte template. Het eerste concept dat ze opleverden was meteen al zo goed dat ik er nauwelijks nog iets aan veranderd heb. Ze hebben mijn offerte qua structuur en taalgebruik op een totaal andere manier uitgewerkt. Ik ben ervan overtuigd dat dit bijdraagt aan de zakelijkheid van mijn bedrijf en dus helpt aan meer opdrachten.

Jeroen Engelaer

trainer timemanagement, Proficiency

Ik was niet tevreden over onze offertes en had in mijn hoofd hoe ik het wél wilde. Maar het ook opschrijven… Het template dat ze voor ons hebben ontwikkeld was precies de vertaalslag van hoofd naar papier.
Hierdoor komt nog beter naar voren waar we voor staan als bedrijf.

Mimouna El Hallaoui

Directeur schoonmaakbedrijf, Mams Cleaning & Services

Saskia Kerkhof verzorgde een gastcollege ‘overtuig de opdrachtgever’. Met de studenten ging zij in op neuropsychologische factoren die een rol spelen bij intake- en acquisitiegesprekken voor praktijkopdrachten. Dat deed ze op een leuke, ontspannen en toegankelijke manier. Goeie praktische insteek, waarmee de studenten direct aan de slag kunnen.

Erik Woering

docent HRM, Avans Hogeschool

Met ruim tien jaar ervaring in sales en als sales trainer verwachtte ik niet veel nieuws te leren in de workshop. Niets bleek minder waar. Ja, er waren zaken die ik al jaren wist. Maar ik gebruikte ze niet meer. Daarnaast was er ook veel wat ik nog NIET wist. Uitstekende, ervaren trainer en resultaat waar ik direct wat aan had. De klant reageerde ook zeer positief op de offerte. Aanrader!  

Aragorn Meulendijks

salestrainer, The Social Selling Company

Ik dacht altijd dat offertes saai en zakelijk waren maar toen ik het boek van Saskia las ging mijn creatieve brein meteen aan. Mijn opdrachtgever zat net te wachten op een offerte. Die offerte heb ik een dag vertraagd zodat ik zoveel mogelijk neurotips uit het boek kon toepassen.

Justin Molenaar

eigenaar , De Koffiebrigade

Eerlijk gezegd leefde ik in de veronderstelling dat onze offerte van prima kwaliteit was en dat er weinig aan te verbeteren viel. Wat heeft die workshop mij wakker geschud en wat schreven wij oubollige offertes!
De workshop gaat een stuk verder dan wat leuke tips voor stijl en woordkeus en raakt ook het overtuigend overbrengen van de inhoud. Volgen dus die training, 100% zeker weten dat het je de ogen doet openen.

Ludger Akkerman

Directeur Beveiligingsbedrijf, Room Secure Beveiliging

Mijn complimenten voor een erg goede workshop ‘winnende offerte schrijven’.
Wat ik leuk vond is dat de trainer haar ‘huiswerk’ op basis van de ingeleverde offertes had gemaakt. Ze liet verbeteringen van sommige teksten in de offertes zien en het waren inderdaad echt verbeteringen. 
Ik neem in ieder geval veel mee (tussenkopjes, actieve taal, enthousiasme) dat ik kan toepassen en aan mijn cliënten kan doorgeven. Ik beveel deze workshop in ieder geval aan iedereen aan! 

Gerard Keg

bedrijfscoach , Keg Coach

Het leuke aan de workshop is dat je van tevoren een offerte mag insturen ter beoordeling. Natuurlijk stuurde ik die op die ik zelf erg goed vond. Verbazingwekkend welke nuttige verbeter punten er naar voren kwamen na de beoordeling. De workshop “Winnende offertes Schrijven” is een must voor iedereen die op regelmatige basis offertes schrijft, al is het alleen maar om weer met een frisse blik naar je offertes te (laten) kijken.

Herbert Denk

CMS en webapplicaties, E-Line Websolutions

Ik had al best een hoge success rate op offertes, maar die is sinds WOS mijn standaardofferte onder handen nam zelfs 1 op 2 geworden. De reacties zijn positief en ik krijg minder vragen over mijn offertes. Ik raad iedereen van harte aan zijn offerte eens kritisch door hen na te laten kijken. Dat verhoogt niet alleen het aantal gewonnen opdrachten, maar maakt het ook leuker om offertes te schrijven.

Marianne Kleijer

Architect, Jan Architectuur

Saskia, je hebt iedereen enorm geholpen met goede tips en adviezen. Ik heb geleerd om het niet alleen over de kosten te hebben, maar om me vooral bezig te houden met de klantvraag, en wat je voor de klant kunt betekenen.
De investering van de workshop heb ik er driedubbel en dwars uit, echt super!

Petra van Velzen

Fotograaf, Studio Sprankel

Wat kan er nou nog verbeterd worden aan mijn offerte, vroeg ik me af. Ik volgde de workshop meer uit nieuwsgierigheid. De positieve feedback die ik kreeg bevestigde mijn beeld. Maar ik kreeg ook waardevolle tips om het nog persoonlijker te maken, iets wat gezien mijn vak heel belangrijk is. Gaan er nu meer offertes door? Ik kan met zekerheid zeggen: Ja! Mensen hebben veel minder vragen omdat ik de dienstverlening beter uitleg.  

Ingrid Guezen

persoonlijk reisadviseur, YourTravel Aalsmeer

Het offerte template dat we lieten ontwikkelen bespaart ons enorm veel tijd bij het maken van offertes. Bovendien zijn de opbouw en tekst nu veel klantgerichter. Die eenmalige investering in dat template had ik er binnen een week uit!

Peter de Lange

Directeur, Groot & De Lange Administratiekantoor

Ik wil Saskia ontzettend bedanken voor de tips uit haar boek ‘Slimmer Offertes Maken’. Ik heb inmiddels twee offertes verstuurd en gewonnen. De offertes die ik in het vervolg maak, gaan daardoor ook een stuk sneller. Ik heb nu een opzet en de inhoud van 3 pakketten uitgedacht. Dat aanbieden van opties werkt echt heel goed. Het is veel werk om je echt in de klantvraag te verdiepen, mar het  loont! 

Lidwien Jansen

communicatie- en marketingadviseur

Ik volgde een (online) college over het maken van slimmere offertes via de principes van neuropsychologie. Heel nuttig en interessant, ik heb er veel dingen uit gehaald voor als ik een offerte ga maken voor het bedrijf waar ik werk. 

Bart Spelier

student post hbo Accountmanagement, Your Ability Business School

Waarom verkoopt IKEA haar gehaktballetjes en ijsjes na de kassa en vlak voor de uitgang? Met dit soort sprekende voorbeelden weet Saskia op een praktische manier aantrekkingskracht binnen offertes en proposities handen en voeten te geven. 

We nodigden Saskia uit als gastspreker om onze leden te leren over het belang van neuroprincipes en aantrekkingskracht. Zowel boek en spreekbeurt is een aanrader.

Ton Oosterwijk

voorzitter, Ondernemen & Groei

Het lijkt een klein stapje: van creatieve marketing naar het schrijven van winnende offertes. Juist daarom was het een openbaring om te zien dat er nog zo ongelooflijk veel munitie klaarligt waarmee je een offerte naar een hoger niveau kunt schieten. Je hoeft het eigenlijk alleen maar op te schrijven.
Ik wou dat ik deze workshop Winnende Offertes Schrijven jaren geleden al had gedaan.
Metéén inschrijven op www.offertes.win dus. Je mist gegarandeerd regelmatig kansen als je deze eenmalige workshop niet bijwoont!

Anton Theunissen

Marketing en wordpress , wordpressloket.nl

Ik wil een klacht indienen bij WOS. Sinds ik hun workshop volgde, kom ik om in het werk omdat iedere offerte doorgaat.

Het maakt echt een enorm verschil; de opdrachten komen veel makkelijker binnen!

Frank Vos

Interieurbouwer, VB verbouwingen en Interieur

We hadden al een succes rate van rond de 85% op offertes. Toch wilde ik een kritische blik van een expert. We hebben een offerte laten optimaliseren die binnen een paar dagen de deur uit moest. Die hebben we gewonnen, wat veel zegt. Het was namelijk een extreem kritische klant. Bovendien gebruiken we hun verbeteringen nu in alle offertes. Die investering heeft zich dus dubbel en dwars terugverdiend. 

Marike Timmermans

directeur, UwPersvoorlichter

Share This